Et hold består af 3-6 børn/unge og 1-2 holdledere over 18 år.
Som noget nyt i år skal De største ikke have en holdleder med på holdet.
Der konkurreres i 3 aldersgrupper.
De store: 10-12 år.
De større: 13-15 år.
De største: 16-18 år.
Det er holdets ældste medlem, der afgør hvilken aldersgruppe patruljen konkurrerer i.
Holdledere må deltage i posterne, men husk at det handler om at børnene får en god oplevelse.
De store og De større skal have 1 eller 2 holdledere, som skal være mindst 18 år ved løbets start.
Det er holdlederen der har ansvaret for holdet.
De største vælger selv en holdleder på holdet.
Holdlederen skal tjekke holdet ind ved Hurup Hallerne inden den fælles opstart lørdag kl. 11.45.
Ved tjek ind får holdet udleveret et hold-ID, kort og dagsopgaver som holdet skal løse i løbet af døgnet.
På jeres hold-ID står jeres holdnavn og nummer, og der står hvilke startposter i har.
Lørdag aften er der fælles aftensoplevelse fra kl. 19.30 - 21.30.
Holdlederne for De store og De større skal bemande poster under løbet, som foregår på et afgrænset område hvor holdene selv skal løse poster.
Årets løb foregår i Hurup.
Vi har fået lov at bruge Hurup Hallernes plæne foran hallen.
Receptionen holder til inde i Hallens garderobe.
Hurup Hallerne
Idrætsvej 7
7760 Hurup Thy
Lejrpladsen er på plænen foran hallen.
Her skal alle hold sætte deres telte op, og have mulighed for at lave aftensmad.
De store sover i telt på plænen, De større og De største skal også rejse telt, så de har et sted at hvile hvis de er hurtigt færdige med nattens poster, eller bare trænger til at komme i seng.
Vi har ændret på forplejningen i år, så holdet ikke selv skal medbringe mad.
Lørdag:
Frokost: Deltagerne medbringer madpakker.
Aftensmad: Holdet skal lave mad, som en del af løbet.
Holdet skal medbringe trangia, køkkengrej og spisegrej.
Aftenskaffe: Efter kirke serveres der frugt/kage og saft.
Natmad: De hold der er på nataktivitet får natmad i et af områderne.
Søndag:
Morgenmad: Der serveres morgenmad inden posterne åbner.
Frokost: Frokost udleveres ved morgenmaden - og spises når holdet får lyst.
Holdet medbringer selv snacks og drikkevarer til turen.
Løbet består af et antal poster, fordelt rundt omkring i Hurup by.
Holdet skal bevæge sig til fods, og skal medbringe alle de ting, de kan få brug for undervejs.
Det er ikke tilladt bruge andre transportmidler - med mindre det fremgår tydeligt af løbsledelsens eller postmandsskabets instruktioner.
Alle skal bære refleksvest fra kl. 18:00 - 07:00.
Postmandskab og løbsledelse trækker 100 point pr. deltager uden vest hvis de opdages.
Posterne skal løses holdvis. Holdet kan altså ikke dele sig op, for at løse 2 poster på samme tid.
Når holdet kommer til en post, afleverer den sit hold-ID til postmandskabet.
Posterne er åbne 3 gange i løbet af døgnet:
Lørdag 12:30 - 16:30: Område A er åbent
Lørdag 19.30 - 21.30: Fælles aftensoplevelse.
Lørdag 22:30 - 06:00: Nataktiviteter er åbne for De større og De største.
Søndag 07:00 - 11:00: Område B er åbent.
Alle hold skal medbringe følgende:
En hjemmelavet kæphest
Trangia og køkkengrej til at lave aftensmad til hele holdet
En eller flere sodavandsflasker
Det kan lade sig gøre at løse posterne uden, men så er det umuligt at få toppoint.
Fælles aftensoplevelse:
Lørdag aften, efter spisning, er der fælles aftensoplevelse for alle hold.
Her skal holdet løse en masse poster, på et afgrænset område, uden deres holdledere.
Holdlederne fungerer som postmandskab under aftensoplevelsen.
Når holdlederen tjekker ind, får holdet udleveret printede kort over postområderne.
Det er også muligt at åbne kortet på sin mobil, og på den måde få adgang til vejvisning mm.
Kl. 21:45 er der gudstjeneste i Hurup Kirke, hvor alle deltager.
Herefter bliver De store sendt hjem i seng.
De større og De største får mulighed for at løse endnu flere fede poster på nataktiviteten som starter umiddelbart efter gudstjenesten.
Umiddelbart efter gudstjenesten starter nataktiviteten for De større og De største.
Nataktiviteten er endnu flere fede poster, nogle steder hvor I sikkert ikke er vant til at være om natten!
Der er point på højkant, så hvis man vil konkurrere for at vinde, er det nok en god idé at komme ud og prøve de fede natposter.
Løbet koster kun 200 kr. pr. holdmedlem, både børn og voksne.
Prisen er inklusiv forplejning, undtaget frokost lørdag, som I selv medbringer.
Tryk her for at hente indbydelsen som PDF-fil.
I bunden af indbydelsen er der en almindelig "tilmeldings-slip", som deltagerne kan aflevere til sin leder sammen med betalingen.
På slippen kan felterne med mødested, pris osv. redigeres før I printer indbydelsen ud.
Indbydelsen er lavet til at printe på begge sider af et A4-ark.
Hvert hold skal medbringe et postmandskab, der kan dække posten i tidspunkterne herunder:
Lørdag:
12:30 - 16:30 - Mødetid foran værelsesfløjen 11:00
23:30 - 03:30 - Mødetid foran værelsesfløjen 22:30
Søndag:
07:00 - 11:00 - Mødetid foran værelsesfløjen 06:00
Om det er den samme person der står post hele weekenden, eller om holdet finder en til hver tidsperiode, bestemmer I selv.
Postmandskabet mødes, før hver tidsperiode, til højre for hovedindgangen, ved værelsesfløjen.
Her bliver posterne udleveret, og postmandskabet bliver sendt ud og stille posterne op.
Der er en post-ansvarlig for hver post, som tjekker at posten er korrekt stillet op, inden posten åbner.
Løbsledelsen kommer rundt med eftermiddags-, aftens- og formiddagskaffe til alle poster.
Frokost lørdag skal postmandskabet selv medbringe.
Postmandskabet har mulighed for at spise aftensmad sammen med patruljen lørdag aften.
Holdlederen tilmelder hele holdet her
Sidste tilmelding senest d. 1/2, og meget gerne inden.